facebook

1.Ακρωτηριασμός Αριστερού Σκέλους

 από την Μεσότητα του Μηρού  

 

2.Αποζημίωση επί  Μονίμου Αναπηρίας  (ΑΚ 931) 150.000 ευρώ

(αντί των 30.000 ευρώ πρωτοδίκως επιδικασθέντων – Αυξητική Τάση)

 

3.Παράσυρση Πεζής σε Διάβαση Πεζών

με Πράσινο Φωτεινό Σηματοδότη για τους Πεζούς

 

(Δημοσιεύεται στην ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ,

τεύχος Αύγουστος Σεπτέμβριος 2022)

 

Αποζημίωση επί  Μονίμου Αναπηρίας  (ΑΚ 931) 

150.000 ευρώ

(αντί των 30.000 ευρώ πρωτοδίκως επιδικασθέντων – Αυξητική Τάση)

 

Συνεπεία του ένδικου τροχαίου ατυχήματος η αναίτια ενάγουσα πεζή υπέστη βαρύτατο τραυματισμό και μόνιμη αναπηρία, βαριά κάκωση  αριστερού κάτω άκρου με πολλαπλά κατάγματα  και νεκρώσεις μαλακών μορίων και υποβλήθηκε σε ακρωτηριασμό αριστερού σκέλους από την μεσότητα του μηρού. Ήδη φέρει πρόσθετο τεχνητό μέλος το οποίο δεν μπορεί να χρησιμοποιεί για περισσότερες από 8 ώρες ημερησίως και τις υπόλοιπες ώρες μετακινείται με αναπηρικό αμαξίδιο  και συνεπώς χρήζει βοήθειας τρίτων προσώπων. Η μόνιμη αυτή αναπηρία θα επιδράσει δυσμενώς στη μελλοντική  επαγγελματική, οικονομική και κοινωνική εξέλιξη της, αφού η αναπηρία αυτή αποτελεί αρνητικό στοιχείο στα πλαίσια του ανταγωνισμού και της οικονομικής εξέλιξης και προαγωγής της ενάγουσας, ηλικίας κατά το χρόνο του ατυχήματος 50 ετών, Δικαστικού Λειτουργού στα Διοικητικά Δικαστήρια, με το βαθμό του Προέδρου Πρωτοδικών και ήδη Εφέτη,  καθιστά δυσχερή την μετακίνησή της από την οικία της στον τόπο εργασίας της, αλλά και σε  αναμενόμενες προαγωγές και μεταθέσεις της σε άλλες πόλεις. Επίσης η μόνιμη αυτή αναπηρία είναι προφανές ότι επιδρά και στην κοινωνική θέση και στις κοινωνικές σχέσεις της και στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς της, καθώς καθιστά σε μεγάλο βαθμό προβληματικές τις σχέσεις και αλληλεπιδράσεις της με τους συνανθρώπους της, έχουν ήδη περιορισθεί και θα είναι μονίμως περιορισμένες οι κοινωνικές δραστηριότητές της, λόγω της κατάστασης της υγείας της (αδυναμία βάδισης, αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης και μετακίνησης χωρίς την βοήθεια και συνδρομή τρίτου προσώπου κλπ), αλλά και της ψυχολογικής κατάπτωσης (καταθλιπτική συνδρομή) που της προκάλεσε ο ακρωτηριασμός, που συνεπάγονται μεγάλη δυσκολία στο να δραστηριοποιηθεί στο μέλλον σε κοινωνικό επίπεδο. Επομένως ενόψει τούτων η ενάγουσα δικαιούται πρόσθετη αποζημίωση, κατ’ άρθρ. 931 ΑΚ, ύψους 150.000 ευρώ.

  Επομένως έσφαλε το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο που επιδίκασε στην ενάγουσα για την αιτία αυτή το ποσό των 30.000 €, και πρέπει να γίνει δεκτός ο μοναδικός λόγος της κρινόμενης εφέσεως με τον οποίο παραπονείται η ενάγουσα επειδή δεν της επιδικάσθηκε ολόκληρη η αιτούμενη για την αιτία αυτή αξίωσή της,  ποσού των 200.000 €. 

 

 

Παράσυρση Πεζής σε Διάβαση Πεζών

με Πράσινο Φωτεινό Σηματοδότη για τους Πεζούς

 

Αποκλειστικός υπαίτιος του ένδικου τροχαίου ατυχήματος και του βαρύτατου τραυματισμού της ενάγουσας πεζής ενάγουσας,  κρίθηκε ο εναγόμενος οδηγός του ασφαλισμένου στην εναγόμενη ασφαλιστική εταιρία Δ.Χ. Φορτηγού, καθώς αυτός οδηγούσε το ογκώδες και ψηλό όχημά του αμελώς και χωρίς σύνεση και προσοχή, και όταν  εισήλθε στην οδό Κ. σταμάτησε το αυτοκίνητό του επί των διαβάσεων πεζών καταλαμβάνοντας όλο το μήκος τους, παρεμποδίζοντας έτσι την διάβαση των πεζών, και ενώ το όχημά του  βρισκόταν σταματημένο στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας της οδού, δεν αντιλήφθηκε αν και μπορούσε, την ενάγουσα πεζή που διέσχιζε το οδόστρωμα, πλάτους 7 μέτρων, με  πράσινο φως των σηματοδοτών για τους πεζούς, από  δεξιά προς τα αριστερά σε σχέση με την πορεία του και διερχόταν μπροστά από το όχημά του, αλλά αυτός έθεσε σε κίνηση το σταματημένο όχημά του λόγω επανεκκίνησης των προ αυτού σταματημένων οχημάτων, και κινήθηκε με αυτό επί της οδού, χωρίς να ελέγξε, προηγουμένως εάν κινούνταν πεζοί στο οδόστρωμα της ώστε να επιτρέψει σ’ αυτούς να ολοκληρώσουν την διέλευσή τους και να φθάσουν  με ασφάλεια στην διαχωριστική νησίδα ασφαλείας, με αποτέλεσμα το όχημά του να παρασύρει την ενάγουσα πεζή και να την τραυματίσει (παραβάσεις άρθρων 12 παρ.1, 19 παρ.1 και 2, 34 παρ.2,  39 παρ. εδ. α του ΚΟΚ και άρθρ. 330 εδ. β’ του ΑΚ).

  Εξάλλου, η αποκλειστική υπαιτιότητα του εναγόμενου οδηγού κρίθηκε τελεσίδικα με την υπ’ αριθ. 679/2016 απόφαση του ίδιου Εφετείου, η οποία εκδόθηκε επί εφέσεως κατά της υπ’ αριθ. 3629/2014 οριστικής απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών η οποία εκδόθηκε επί της προηγούμενης αγωγής αποζημίωσης (θετική και αποθετική ζημία και ηθική βλάβη) της ενάγουσας.

 

 Απόφ….

Για να διαβάσετε περισσότερα παρακαλώ συνδεθείτε συμπληρώνοντας τα στοιχειά σας