Έχοντας ως στόχο τον εκμηδενισμό των θανατηφόρων τροχαίων στους δρόμους της έως και το 2050 η Κομισιόν έχει προτείνει μια σειρά από αλλαγές στην έκδοση αδειών οδήγησης.
Ανάμεσα σε αυτές τις αλλαγές είναι και εκείνες που θα προετοιμάσουν καλύτερα τους νέους οδηγούς για τα οχήματα μηδενικών ρύπων που έρχονται αλλά και για την συνύπαρξή τους στους (αστικούς κυρίως) δρόμους με ακόμη περισσότερους ευάλωτους χρήστες, όπως είναι οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι αναβάτες μοτοσικλέτας.
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης οι αλλαγές που έχουν προταθεί αφορούν και τους ηλικιωμένους οδηγούς που βρίσκονται πλέον πάνω από μία συγκεκριμένη ηλικία με την Κομισιόν να θέλει να εφαρμοστεί ενιαία πολιτική σε όλα τα κράτη μέλη αναφορικά με την ανανέωση των αδειών οδήγησής τους, κάτι που δεν ισχύει αυτή τη στιγμή με τους νόμους που ισχύουν σε κάθε χώρα να διαφέρουν σημαντικά.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Γερμανίας, που βρίσκεται στο ένα άκρο, όπου η άδεια οδήγησης, αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας, έχει δια βίου ισχύ και δεν περιορίζεται ηλικιακά, όπως γίνεται σε πολλά άλλα κράτη μέλη. Οι γερμανικές αρχές πιστεύουν ότι μια εκ νέου αξιολόγηση πρέπει να γίνεται μόνο μεμονωμένα και σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, άσχετα από την ηλικία του οδηγού.
Στη Μ.Βρετανία, η οποία δεν ανήκει στην Ε.Ε., ακούστηκε πρόσφατα ακόμη και η ακραία πρόταση για υποχρεωτική κατάθεση της άδειας οδήγησης μετά τη συμπλήρωση του 70ου έτους.
Η Κομισιόν φαίνεται να επιθυμεί να τεθεί υποχρεωτικό όριο στην ηλικία των οδηγών με επικρατέστερο σενάριο τα 70 έτη. Οι οδηγοί που ξεπερνούν αυτή την ηλικία και θέλουν να συνεχίζουν να βρίσκονται πίσω από το τιμόνι θα πρέπει υποχρεωτικά να περνούν από εξετάσεις όπου θα αξιολογούνται οι ικανότητές τους αλλά και η φυσική τους κατάσταση και αυτό θα πρέπει να το κάνουν κάθε 5 χρόνια.
Να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα, μετά τη συμπλήρωση των 65 ετών, η ανανέωση της άδειας οδήγησης γίνεται ανά τριετία για όλους τους οδηγούς που θέλουν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το όχημά τους είτε πρόκειται για ιδιωτικής χρήσης είτε για επαγγελματικό όχημα και ανεξάρτητα από τον τύπο διπλώματος που έχουν στην κατοχή τους (πλαστικοποιημένη κάρτα, τρίπτυχο έγγραφο).
Σε επίπεδο στατιστικών δεδομένων και ερευνών οι ηλικιωμένοι οδηγοί δεν δείχνουν να αποτελούν κίνδυνο για τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων αφού η συντριπτική πλειοψηφία τους υιοθετεί έναν πιο αμυντικό και ασφαλή τρόπο οδήγησης, για παράδειγμα σε σχέση με τους νέους οδηγούς 18-25 ετών.
ΠΗΓΗ:CARANDMOTOR.GR