Απόφ. Μον.Πρ. Θεσ/κης 3744/2006
Πρόεδρος: Υπαπαντή Ξυπολιτά
Δικηγόροι: Μιχαήλ Μεϊμάρογλου – Ανδρομάχη Ραπτοτάσιου, Αθανάσιος
Μασούρας. Ασκούμενη δικηγόρος Βασιλική Σκόντζο
Υπαιτιότης 80 % του οδηγού ΙΧΕ ο οποίος ενεργών αιφνίδιο ελιγμό προς τα αριστερά κατέλαβε μέρος του αντιθέτου προς την πορεία του ρεύματος, με αποτέλεσμα να ανακόψει την πορεία της μοτοσυκλέτας. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν ο θανάσιμος τραυματισμός του μοτοποδηλατιστού.
Συνυπαιτιότης 20% του οδηγού της μοτοσυκλέτας λόγω υπερβολικής ταχύτητας εντός διασταυρώσεως (60 χ/ω. αντί 50 χ/ω), που είχε ως αποτέλεσμα την αδυναμία εκ μέρους του να προβεί σε αποφευκτικό ελιγμό, αν και αντελήφθη το ΙΧΕ από απόσταση 15 μέτρων. (1)
Κράνους & έλλειψη
Ο θανών εκρίθη συνυπαίτιος του τραυματισμού του κατά ποσοστό 20%,λόγω έλλειψης κράνους, γεγονός που συνετέλεσε την επαύξηση της σωματικής βλάβης του, εφόσον ο θάνατός του προήλθε από βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.
Σχόλια & Παρατηρήσεις
1) Εκρίθη υπό της κατωτέρω δημοσιευομένης αποφάσεως συνυπαίτιος ο οδηγός της μοτοσυκλέτας σε ποσοστό 20% λόγω υπερβολικής ταχύτητας (60 χ/ω, αντί για 50χ/ω), και απεδόθη εις την υπέρβαση αυτή η αδυναμία εκτέλεσης αποφευκτικού ελιγμού. Φρονούμε ότι η ΑΙΦΝΙΔΙΑ και αντικανονική είσοδος στο αντίθετο ρεύμα του ΙΧΕ, που παρενεβλήθη στην πορεία της μοτοσυκλέτας σε απόσταση 15 μέτρων δεν θα έδιδε ούτως ή αλλέως την δυνατότητα σε οδηγό δικύκλου αποφυγής του ατυχήματος ακόμα και εάν εκινείτο με την νόμιμη για ταχύτητα των 50χ/ω. (εκτός και εάν ο αναβάτης είχε ικανότητες κασκαντέρ). Πρέπει να αντιληφθούμε ότι το κινούμενο με 60 χ/ω όχημα καλύπτει απόσταση 16 μέτρων ανά δευτερόλεπτο. Πώς είναι δυνατό λοιπόν ο μέσος οδηγός μοτοποδηλάτου να αντιμετωπίσει αποφευκτικά τον αιφνιδίως αποφράξαντα την κανονική πορεία του, όταν σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο θα επέλθει η σύγκρουση των οχημάτων.
…