facebook
Αρχική Νομολογία Υπαιτιότης - Συνυπαιτιότης Σύγκρουση Αντιθέτως Κινουμένων κατ΄ ανεπιτυχές προσπέρασμα Αποκόλληση Τροχού Υπαιτιότης 20% του οδηγού που δεν οδηγούσε στο άκρο δεξιό του οδοστρώματος Μον.Πρ.Δράμ. 124/2004 (βλ. contra παρατηρήσεις & σχόλια & νομολογία) Σελ. 625

Σύγκρουση Αντιθέτως Κινουμένων κατ΄ ανεπιτυχές προσπέρασμα Αποκόλληση Τροχού Υπαιτιότης 20% του οδηγού που δεν οδηγούσε στο άκρο δεξιό του οδοστρώματος Μον.Πρ.Δράμ. 124/2004 (βλ. contra παρατηρήσεις & σχόλια & νομολογία) Σελ. 625

Υπαιτιότης 80 % του εισελθόντος αντικανονικά ( υπέρβαση διπλής διαχωριστικής γραμμής), στο αντίθετο ρεύμα (παράβ. άρθρ. 12 παρ. 1, 5 παρ. 3 α΄ και παρ. 8 α΄, 16 παρ. 4 και 19 παρ. 1, 2 και 3 του Κ.Ο.Κ).
Υπαιτιότης 20% * του ετέρου οδηγού διότι * δεν οδηγούσε στο άκρο δεξιό του οδοστρώματος του ρεύματος της κυκλοφορίας του (άρθρο 16 αρ. 1, 3 του Κ.Ο.Κ.
Σχόλια & Παρατηρήσεις 
Η διάταξη του άρθρου 16 παρ. 1 και 2 του ΚΟΚ περί της κίνησης στα δεξιά του ρεύματος πορείας τέθηκε για τη διευκόλυνση της κίνησης των οχημάτων που ακολουθούν το ίδιο ρεύμα πορείας και όχι για την αποφυγή συγκρούσεων με αντιθέτως κινούμενα οχήματα . βλ. Εφ.Αθ. 7074/2001 ΣΕΣυγκΔ 2004/335, Εφ.Αθ. 4494/1992, ΕΣυγκΔ 1993/172, Εφ. Πειρ. 565/1994, ΣΕΣυγκΔ 1994/455, ΑΠ 787/1975, ΕΣυγκΔ 1975/390, ΑΠ 787/1975 ΕΣυγκΔ 1975/390 , Εφ.Κρητ. 477/1986 ΕΣυγκΔ 1989/101. Βλ. ομοίως και σχετικό άρθρο Ον.Ονουφριάδη «Ουσιώδεις Κανόνες ευρρύθμου Κυκλοφορίας & Ο ρόλος της διπλής διαχωριστικής γραμμής» ΣΕΣυγκΔ 2001/386 με σχετική συνοπτική παρουσίαση των θέσεων τα νομολογίας. 
Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και το αιφνίδιο της συμπεριφοράς του οδηγού που επιχειρεί την αντικανονική υπέρβαση ΑΙΦΝΙΔΙΩΣ, που δεν παρέχει την δυνατότητα αποφευκτικής αντιδράσεως του αντιθέτως κανονικώς κινουμένου οδηγού. 
Συνέχεια βλ. Σελ. 628