Στους ισόπεδους οδικούς κόμβους χωρίς σήμανση η προτεραιότητα ανήκει στον εκ δεξιών κινούμενο, ο δε εξ αριστερών προερχόμενος οφείλει να διακόψει την πορεία του για να διέλθει ο άλλος, ο οποίος όταν έχει κανονική ταχύτητα, δεν πρέπει να υποχρεωθεί να τη μεταβάλλει απότομα με τροχοπέδηση.
Εάν και ο εκ δεξιών κινούμενος (έχων προτεραιότητα) έχει υπερβολική ταχύτητα, τότε ενδεχομένως να είναι συνυπαίτιος κατ& άρθ. 300 Α.Κ.
Εν προκειμένω αποκλειστική υπαιτιότης του εξ αριστερών κινουμένου εφόσον στην συγκεκριμένη διασταύρωση δεν υπήρχε σήμανση με πινακίδες ή φωτεινούς σηματοδότες. Στο προσκομιζόμενο σχετικά έγγραφο της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, δηλώνεται ότι η Υπηρεσία ναι μεν είχε τοποθετήσει πινακίδα Ρ-2 (STOP), η οποία όμως για κάποιο χρονικό διάστημα δεν υφίστατο, λόγω της καθαίρεσής της – επανατοποθετήθηκε δε στο σημείο μετά το επίδικο ατύχημα. Το γεγονός αυτό συνομολογείται και από τους διαδίκους, συνεπώς η προτεραιότητα ανήκει στον εκ δεξιών.
Απόφ. Ειρ. Κοζάν.33/2005
Πρόεδρος: Αρχ. Σαραντίδου
Δικηγόροι: Χρ. Δημητρόπουλος & Αναστ.Μανώλη &Γεώρ. Βάβουρας
Σχόλια & Παρατηρήσεις
1) Και πάλι τονίζουμε ότι εάν αμφότεροι οι οδηγοί τηρήσουν τις εκ του άρθρ. 26 του ΚΟΚ υποχρεώσεις τους δεν είναι δυνατόν να προκληθεί κίνδυνος στον οδικό κόμβο. Έστω υπόψη ότι όπως και η κατωτέρω δημοσιευόμενη απόφαση δέχεται η προτεραιότητα σε ισόπεδο οδικό κόμβο δεν πρέπει να ανήκει σε εκείνο που εισέρχεται πρώτος. Κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε περισσότερα προβλήματα καθόσον οι οδηγοί θα μπορούσαν να επιδοθούν σε αγώνα ταχύτητας για το ποιος θα περάσει πρώτος, γεγονός που θα δημιουργούσε συνθήκες κυκλοφοριακής αναρχίας & ζούγκλας.
βλ. σχετικά ανωτέρω άρθρο Σύγκρουση σε σχετική διασταύρωση «Τ» – Ζητήματα υπαιτιότητας 2007/594
2) Αναφορικά με το κατηργημένο ή καθηρεμένο ΣΤΟΠ βλ. ανωτέρω σχόλια & παρατηρήσεις μας υπό την Μον.Πρ.Κιλκ. 39/2004 Σελ. 609
…