Αρχική Νομολογία Υπαιτιότης - Συνυπαιτιότης Σύγκρουση Καθέτως Κινουμένων ΣΤΟΠ-Πεσμένο (1) Απόφ. Ειρ.Θεσ.1232/2005 ΤΕΥΧΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2007 ΣΕΛ.615

Σύγκρουση Καθέτως Κινουμένων ΣΤΟΠ-Πεσμένο (1) Απόφ. Ειρ.Θεσ.1232/2005 ΤΕΥΧΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2007 ΣΕΛ.615

Συνυπαίτιοι αμφότεροι οι οδηγοί κατά ποσοστό 50%. Καθότι κατά παράβαση των άρθρ. 12 . παρ. 1, 19 παρ. 1, 2, και 3 και 26 παρ. 1 του Κ.Ο.Κ.) 
α) δεν οδηγούσαν με σύνεση και διαρκώς τεταμένη την προσοχή τους 
β) δεν μείωσαν την ταχύτητά τους πλησιάζοντας σε διασταύρωση ώστε να είναι σε θέση να διακόπτουν την πορεία τους μπροστά από οποιοδήποτε εμπόδιο που μπορεί να προβλεφθεί
Ο Ά οδηγός είχε την πεποίθηση ότι είχε προτεραιότητα, ως εκ δεξιών κινούμενος, εφόσον δεν μπορούσε να γνωρίζει ότι η ρυθμιστική πινακίδα ΣΤΟΠ είχε πέσει κατά τον χρόνο του ατυχήματος στα χόρτα. (αποδείχθηκε ότι επανατοποθετήθηκε μετά τον ατύχημα)
Ο Β οδηγός είχε την πεποίθηση ως κινούμενος συνεχώς στην περιοχή ότι 
είχε και αυτός προτεραιότητα λόγω των ρυθμιστικών πινακίδων ΣΤΟΠ που είχαν τοποθετηθεί σε όλους τους παρόδιους δρόμους.
Η ευθύνη αμφοτέρων των οδηγών δεν αίρεται εκ του ότι ο καθένας από αυτούς είχε την πεποίθηση ότι έχει προτεραιότητα έναντι του άλλου. 


Απόφ. Ειρ.Θεσ.1232/2005
Ειρηνοδίκης: Δέσποινα Τόλιου
Δικηγόροι: Αθ. Σαρρή & Χρήσ. Χατζηγεωργίου 
Κλεοπ. Κυνηγοπούλου & Ειρ. Πετσιμέρη 


Σχόλια & Παρατηρήσεις
1) ΣΤΟΠ πεσμένο 
.
Όταν η ρυθμιστική πινακίδα «STOP» είναι πεσμένη στο έδαφος ή κατεστραμμένη ή ακόμη σε εξαιρετικές περιπτώσεις μη ορατή (λόγω πυκνής βλάστησης), δεν πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ως καθοριστικός παράγοντας επιμέτρησης ποσοστού υπαιτιότητας στον παραβιάσαντα αυτή, αφού με βάση την αρχή της εμπιστοσύνης που διέπει των Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο οδηγός δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει εάν η πινακίδα έχει καταργηθεί ή εάν έχει καταστραφεί από προηγούμενο ατύχημα.
Και πάλι τονίζουμε ότι διέξοδος στο πρόβλημα αποτελεί η εφαρμογή των προβλεπομένων από τη διάταξη του άρθρ. 26 παρ.1 του ΚΟΚ.
βλ. σχετικώς και Μον.Πρ.Κιλκ. 39/2004 2007/609
—————————————-