Ο κανόνας της εκ δεξιών προτεραιότητας (άρθρο 26 παρ. 5 του Κ.Ο.Κ.) δεν ισχύει για το αυτοκίνητο, που κινείται επί της τέμνουσας οδού σε σχετική διασταύρωση και στην συμβολή των οδών θα αλλάξει πορεία είτε προς τα δεξιά, είτε προς τα αριστερά. Το όχημα αυτό δεν έχει προτεραιότητα εν σχέσει προς το αυτοκίνητο που κινείται επί της άλλης οδού και δεν αλλάζει πορεία.
Η πιο πάνω περίπτωση δεν ρυθμίζεται ρητώς στον ισχύοντα Κ.Ο.Κ. πλην όμως συνάγεται από το όλο πνεύμα και την φιλοσοφία των διατάξεων των άρθρων 21 και 23 του Κ.Ο.Κ. (ν.2696/99) οι οποίες διαγράφουν τις υποχρεώσεις των οδηγών που πρόκειται να αλλάξουν κατεύθυνση, προς εξασφάλιση εύρυθμης και ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας.
1) Σε σχέση με το φλέγον θέμα της προτεραιότητας στις διασταυρώσεις οδών τεμνομένων και μη συνεχιζομένων (διασταύρωση &T&), η θέση της νομολογίας μας διίσταται.
Από καμία διάταξη δεν ορίζεται ότι η προτεραιότητα αυτού που κινείται από δεξιά αίρεται στην περίπτωση διασταυρώσεως σε σχήμα \”Τ\”, γιατί στην περίπτωση αυτή η διάταξη του άρθρου 26 παρ. 5 του ΚΟΚ θα είχε άλλη έννοια από αυτή που σαφώς δίνει ο κώδικας Αν ο νομοθέτης ήθελε να ρυθμίσει διαφορετικά την προτεραιότητα στους κόμβους σχήματος \”Τ\”, κατά παρέκκλιση της γενικής αρχής της \”εκ δεξιών προτεραιότητας\”, θα το ανέφερε ρητά ή θα αναφερόταν μόνο σε \”διασταυρώσεις\” και όχι σε \”κάθε συμβολή, διακλάδωση ή διασταύρωση οδών\”. Βλ. σχετικώς Ειρ.Λαρ. 161/2003 ΣΕΣυγκΔ 2004/513, Πολ.Πρ.Αθ.4986/2004 ΣΕΣυγκΔ 2004/511, Εφ.Αθ. 3868/1992 ΕΣυγκΔ 1993/167,
Βλ. και το υπ΄αριθ πρω Η-26331/14.8.1072 έγγραφον του Υπουργείου Μεταφορών προς το Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως διά του οποίου καθιστά γνωστόν, ότι στις διασταυρώσεις οδών, σχήματος \” Τ \”, προτεραιότητα έχει ο εκ δεξιών κινούμενος , εν όψει της διεθνώς παραδεδεγμένης αρχής, περί προτεραιότητος του εκ δεξιών κινουμένου. Βλ. ΕΣυγκΔ 1993/167
Contra Νομολογία βλ. συνέχεια Σελ. 636
…