Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, Αριθμός Απόφασης: ΠΣ 2263/2022 (Τμήμα 10ο Τριμελές ΩΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ κατ’ άρθρο 2 του ν. 3068/2002)+
Πρόεδρος: Λουκία Σκουρολιάκου, Πρόεδρος Εφετών Δ.Δ.
Εισηγητής: Κωνσταντίνος Κουμπαρούλης, Εφέτης Δ.Δ.
Αίτηση συμμόρφωσης της Διοίκησης προς απόφαση Τριμελούς Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, με την οποία έγινε δεκτή έφεση της αιτούσας εταιρείας κατά απόφασης του Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών. Η τελευταία απόφαση εξαφανίστηκε κατά το μέρος, με το οποίο είχε απορριφθεί προσφυγή της ως άνω αιτούσας κατά απόφασης του Προϊσταμένου Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων [ήδη Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)], ακυρώθηκε δε, η εν λόγω προσβαλλόμενη απόφαση κατά το μέρος που αφορούσε οριστικές πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού Ειδικού Φόρου Ακινήτων του Προϊσταμένου του Κέντρου Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.), ακυρωθεισών και των σχετικών πράξεων. Με την ίδια απόφαση του Τριμελούς Διοικητικού Εφετείου Αθηνών διατάχθηκε η επιστροφή στην αιτούσα του τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντος Ειδικού Φόρου Ακινήτων νομιμοτόκως, με το επιτόκιο του άρθρου 53 (παρ. 2 και 4) του Κ.Φ.Δ. (ειδικότερα με το κατά την ΔΠΕΙΣ1198598/ΕΞ/31.12.2013 απόφαση Υπουργού Οικονομικών προβλεπόμενο επιτόκιο). Άσκηση αίτησης αναίρεσης ενώπιον του ΣτΕ κατά της ως άνω απόφασης από το Ελληνικό Δημόσιο. Με την κρινόμενη αίτηση ζητείται να διαταχθεί, κατ’ άρθρο 3 του ν. 3068/2002, η πλήρης συμμόρφωση του Ελληνικού Δημοσίου προς την ως άνω δικαστική απόφαση. Ισχυρισμός ότι, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο επέστρεψε ποσό κεφαλαίου ύψους 839.623,15 ευρώ, δεν της κατέβαλε τους οφειλόμενους τόκους, συνολικού ποσού 282.943,13 ευρώ. Διατάξεις άρθρου 94 παρ.4 Σ, ν. 3068/2002 (Α΄ 274), ν. 4072/2012 (Α΄ 86). Ερμηνεία περί αντισυνταγματικότητας των διατάξεων της παρ. 5 του άρθρου 326 του ν. 4072/2012, καθόσον με αυτές εισάγονται, κατά παράβαση των άρθρων 94 παρ. 4 και 95 παρ. 5 Σ, άσχετα με την δίκη εμπόδια στην συνταγματικώς κατοχυρούμενη υποχρέωση εκτέλεσης τελεσίδικης, και άρα εκτελεστής, δικαστικής απόφασης, με συνέπεια να μην παρέχεται στον νικήσαντα διάδικο η δυνατότητα να επιδιώξει αποτελεσματικά, χωρίς πρόσθετες προϋποθέσεις, την ικανοποίηση της αξίωσής του που τελεσιδίκως αναγνωρίσθηκε. Επί πλέον, η εν λόγω ρύθμιση θεσπίζεται, κατά παράβαση της αρχής της ισότητας των διαδίκων, μονομερώς υπέρ του Δημοσίου, σε κάθε δε περίπτωση, πρόκειται για νομοθετική παρέμβαση στην εκτέλεση δικαστικής απόφασης με έννομο αποτέλεσμα απαγγελλόμενο απ’ ευθείας από τον νομοθέτη, ενώ η δυνατότητα διορθωτικής παρέμβασης του δικαστηρίου περιορίζεται μόνον στο 50% του αμφισβητουμένου ποσού, ακόμη και αν ο ιδιώτης τυχόν επικαλείται και αποδεικνύει ότι είναι πλήρως αξιόχρεος. Κρίση του δικαστηρίου περί μη εκτέλεσης της απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών κατά το μέρος που αφορά την καταβολή στην αιτούσα των αναλογούντων στο ποσό της επιστροφής του αχρεωστήτως καταβληθέντος από αυτήν Ειδικού Φόρου Ακινήτων, τόκων. Περαιτέρω κρίση του Δικαστηρίου περί αδικαιολόγητης μη πλήρους συμμόρφωσης της Διοίκησης προς την εν λόγω δικαστική απόφαση, εφόσον, ως έγινε ερμηνευτικά δεκτό, οι διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 326 του ν. 4072/2012 αντίκεινται στο Σύνταγμα και, συνεπώς, είναι ανίσχυρες. Δέχεται την αίτηση. Καλεί το Ελληνικό Δημόσιο (Προϊστάμενο Κ.Ε.ΜΕ.Φ., πρώην Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π) να συμμορφωθεί προς ως άνω δικαστική απόφαση εντός τριών μηνών από την κοινοποίηση του πρακτικού. Ορίζει νέα ημερομηνία συζήτησης της υπόθεσης ενώπιον του Τριμελούς Συμβουλίου.

ΠΗΓΗ:ADJUSTICE.GR