facebook
Αρχική Αρθρα - Απόψεις Αρθρα - Απόψεις Ξένη Επιστημονική Κίνηση Συμπόσιο για την Οδική Ασφάλεια στην Ευρώπη Συμπόσιο ADAC στο BADEN BADEN της Γερμανίας 13 Οκτωβρίου 2006 Ο ΜΟΛΩΧ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ ΤΕΥΧΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2006 ΣΕΛ.530

Ξένη Επιστημονική Κίνηση Συμπόσιο για την Οδική Ασφάλεια στην Ευρώπη Συμπόσιο ADAC στο BADEN BADEN της Γερμανίας 13 Οκτωβρίου 2006 Ο ΜΟΛΩΧ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ ΤΕΥΧΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2006 ΣΕΛ.530

Ξένη Επιστημονική Κίνηση
Συμπόσιο για την Οδική Ασφάλεια στην Ευρώπη

Συμπόσιο ADAC στο BADEN BADEN της Γερμανίας

13 Οκτωβρίου 2006
Ο ΜΟΛΩΧ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ
Δρ. Βλάσης Μουχτάρης Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω

1. 41.600 πολίτες των Μελών Κρατών της Ε.Ε. έπεσαν νεκροί στις ασφάλτους της Ε.Ε. κατά το 2005! Το 2001 ήσαν οι νεκροί 8.000 περισσότεροι. Επιτεύχθηκε δηλαδή μία μείωση 17,5%. Μικρή η μείωση αλλά μία αρχή, η οποία ενεθάρρυνε την Ε.Ε. να στοχεύει ως το 2010 σε 25.000 Θύματα των τροχών.

2. Νεκροί στους δρόμους της Ευρώπης κατά το έτος 2005 ανά 1 εκατομμύριο κατοίκους:
Ολλανδία 50 Γαλλία 92
Σουηδία 54 Ιταλία 97
Μεγάλη Βρετανία 55 Αυστρία 1.07
Γερμανία 65 Ισπανία 110
Δανία 68 Λουξεμβούργου 111
Φινλανδία 72 Βέλγιο 112
Μέση τιμή στην Ευρώπη 82 Πορτογαλία 123
Ιρλανδία 92 Ελλάδα 151
Τα παρ’ ημίν προκύπτουν από τον ως άνω πίνακα, όπου οι «έσχατοι» στα πινάκια γίνονται «πρώτοι» σε αριθμό θυμάτων στην Ε.Ε.! Θλιβερό και επαίσχυντο ρεκόρ! Έτσι κατά το έτος 2005 είχαμε 151 νεκρούς στην άσφαλτό μας ανά 1 εκατομμύριο κατοίκους, δηλαδή (151 Χ 11 εκατομμύρια) 1661 νεκρούς!

Τα ως άνω στοιχεία εγνωστοποιήθησαν στο «Συμπόσιο», που οργάνωσαν η ADAC, ας πούμε η ΕΛ.Π.Α. Γερμανίας και το Ομοσπονδιακό ‘Ίδρυμα Οδικών Θεμάτων
(Bundesanstalt fuer Strassenιwesen, σύντμηση – BASt), (ένα αυτόνομο Νομικό Πρό-
σωπο Δ.Δ. επιδοτούμενο από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Συγκοινωνιών) στις 13.10.2006 στην πόλη Baden – Baden Γερμανίας. Παρέστησαν 216 «συμποσιακόμενοι» από 8 Χώρες. Δυστυχώς ήμουν ο μόνος Έλληνας εκεί.
3. Όλοι οι ομιλητές εξέφρασαν τη βεβαιότητα, ότι ο στόχος της Ε.Ε. προς μείωση των θανάτων στις ευρωπαϊκές ασφάλτους σε 25.000 μέχρι το 2010 είναι εφικτός.

Κύριος υποστηρικτής της ως άνω απόψεως ήτο ο κ. Wolfgang TIEFENSEE, Υπουργός Συγκοινωνιών της Γερμανίας. Στην χαιρετιστήρια εισήγησή του σημείωσε, ότι ο αριθμός των νεκρών μειώνεται ικανοποιητικά στην Γερμανία. Κατά το έτος 2005 σημειώθησαν 5.361 θάνατοι από οδικά ατυχήματα. Ο αριθμός αυτός υπολείπεται κατά 480 σε σχέση με τους νεκρούς κατά το 2004. Τούτο οφείλεται ίσως κυρίως στην Εκπαίδευση Συγκοινωνιακής Συμπεριφοράς του πληθυσμού. Ε, ADAC π.χ. διοργάνωσε, κατά το 2005, 42.000 εκπαιδευτικές συνάξεις – σεμινάρια, στις οποίες έλαβαν μέρος 1.180.000 πολίτες. Η εκπαίδευση παίρνει ήδη εθνικές διαστάσεις, βοηθούντων βέβαια και πολλών «τηλεμαραθωνίων» από τα κανάλια του τόπου.
Στο ίδιο περίπου μήκος κύματος μίλησε και ο Dr. Stefan TOSTMANN, Προϊστάμενος του Τμήματος: Συγκοινωνιακή Ασφάλεια της Γενικής Διευθύνσεως Ενέργειας και Μεταφορών του Συμβουλίου της Ε.Ε..

Ο ομιλητής ετόνισε, ότι στους στόχους της Ιδρυτικής Συμβάσεως της Ε.Ε. διαλαμβάνεται και η κινητικότητα των Ευρωπαίων πολιτών και ως εκ τούτου οφείλει η Ε.Ε., να ενδιαφέρεται για την συγκοινωνιακή ασφάλεια στο όλο δίκτυο της Ενώσεως.
Επιδιώκει λοιπόν η Ε.Ε., να βελτιώσει τα Standard των στην Επικράτειά της παραγομένων και κυκλοφορούντων αυτοκινήτων και προπαντός μοτοσικλετών.

Έτσι η σχετική Κοινοτική Νομοθεσία καλύπτει και τους τρεις τομείς της ασφάλειας των Ευρωπαϊκών Συγκοινωνιών, δηλαδή συνεχή βελτίωση των: Όχημα, Ανθρωπίνης Συμπεριφοράς και των Συγκοινωνιακών Υποδομών (Fahrzeug, Verhalten, Infrastructur).
Ι
4. Εν συνεχεία οι εργασίες του Συμποσίου κατετάχθησαν σε τρεις κατηγορίες: 1. Οι πρώτες διαπιστώσεις περισσότερης ασφάλειας στις Συγκοινωνίες. 2. Βελτίωση της ασφαλείας των Μέσων Συγκοινωνίας καθ’ εαυτών και 3. Ιδιαίτερες κατηγορίες Οδηγών. Με κάθε κατηγορία ασχολήθησαν ειδικευμένοι Επιστήμονες / Συγκοινωνιολόγοι, Στελέχη Βιομηχανιών Αυτοκινήτων, Οργανώσεις ως ADAC, Στελέχη της Τροχαίας Αστυνομίας, ειδικευμένοι Δικαστές και Εισαγγελείς, Νομικοί του Υπουργείου Συγκοινωνιών και του της Δικαιοσύνης κ.λ.π..
πρακτέον!

Οι διευθύνοντες των Επιτροπών κατέγραψαν τα συμπεράσματα και τις Προτάσεις εκάστης των τριών ως άνω ομάδων, τα οποία ετέθησαν προς συζήτηση κατά το τέλος του Συμποσίου. Τα τελικά πορίσματα Θα δημοσιευτούν με την έκδοση ειδικού τόμου, ο οποίος και Θα διανεμηθεί στους μετάσχοντες στο Συμπόσιο και σε άλλους ειδικούς και ασχολούμενους με την πράξη των Συγκοινωνιών. Επ’ αυτού λοιπόν Θα επανέλθουμε, οπότε θα εξετάσουμε και την κρατούσα στην Χώρα μας κατάσταση.

Από τώρα όμως Θα μπορούσε κανείς να σημειώσει, ότι εντυπωσίασαν τα μέτρα και τα αποτελέσματα αυτών στην Γαλλία και την Ιρλανδία.

Ο κος Jean CHAPELON, Διυπουργικός Συντονιστής για την ασcράλεια στις οδούς της Χώρας ετόνισε, ότι το καλοκαίρι του 2002 εγκατεστάθησαν στους αυτοκινητόδρομους της Γαλλίας συσκευές καταγραφής υπερβάσεως της εκάστοτε επιτρεπομένης ταχύτητας των οχημάτων. Εγκατεστάθησαν σε σταθερή δομή 700 συσκευές και 300 κινητές. Στα τρία χρόνια που επηκολούθησαν εμειώθησαν οι νεκροί των οδικών τροχών από κατά μέσον όρον στο παρελθόν 8.000 σε 5.300 κατά το 2005, δηλαδή μείωση κατά 34%. Τα πρόστιμα στους παραβάτες ήσαν και είναι τσουχτερά και έχουν επακόλουθο για τον δράστη μία ευρεία κοινωνική αποδοκιμασία.


Η κα Lucy CURTIS, Μηχανικός Ασφαλείας στην Ιρλανδία κατέθεσε: ο πληθυσμός στην Ιρλανδία πολλαπλασιάσθηκε κατά τα 10 τελευταία χρόνια από 3,5 σε 4 εκατομμύρια και ο αριθμός των τροχαίων οχημάτων έφθασαν τα 2 εκατομμύρια με 2,2 εκατομμύρια οδηγούς.

Κατά το 2002 σημειώθησαν 84 Θάνατοι σε τροχαία ατυχήματα ανά 1 εκατομμύριο κατοίκους.

Ελήφθησαν μέτρα ευρείας επανακατασκευής των αυτοκινητόδρομων και έγιναν και αρκετοί καινούργιοι. Οι νεκροί τώρα εμειώθησαν κατά το ήμισυ.

Διαπιστώθηκε, ότι σε όλες τις Χώρες δύο είδη Οδηγών χειρίζονται τα οχήματά τους επικινδυνότερα από τους άλλους. Οι πιο επικίνδυνοι είναι νεοκάτοχοι Αδείας Οδηγήσεως Τροχαίων Οχημάτων και έπονται οι μεγάλης ηλικίας οδηγοί. Στατιστικά στοιχεία και προτάσεις Θα γνωστοποιηθούν.